Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa – trendit ja ilmiöt

Mitkä ovat kulutuksen vaikuttavimmat trendit nyt ja tulevaisuuden Suomessa? Mitä löytyy tulevaisuuden kuluttajan ostoskorista ja mitä kuluttajat toivovat tulevaisuudelta? Futuristi Elina Hiltusen kirja avaa nykykuluttamisen ilmiöitä ja käy läpi kuluttamisen tulevaa muutosta. Kirja esittelee yli 15 kuluttajatrendiä, kuten esimerkiksi lemmikkieläinten kasvavan suosion, ulkoisen minäkuvan täydellisyyden tavoittelun, somesankareiden syntymisen ja luksuksen arkipäiväistymisen. Kirjassa analysoidaan esimerkkejä siitä, miten kutakin muutosta on käytetty onnistuneesti hyväksi yritystoiminnassa meillä ja maailmalla, sekä käydään läpi heikkoja signaaleja muutoksesta. Kirjassa tutustutaan myös megatrendeihin, joiden vaikutus minkä tahansa yrityksen liiketoimintaan on vahvaa nyt ja tulevaisuudessa. Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa -kirjan avulla organisaatioiden on mahdollista peilata omaa toimintaansa tulevaisuuden toimintaympäristöön, kehittää uudenlaisia tuote- ja palveluinnovaatioita tulevaisuuden tarpeisiin ja päästä tutustumaan trendien ja heikkojen signaalien bongaamisen ja analysoinnin salaisuuksiin. Tulevaisuudesta kiinnostuneille henkilöille kirja antaa kattavan kuvan muutoksesta, sen mekanismeista ja siitä, minkälaisiin muutoksiin kannattaa varautua lähivuosina.

Docendo 1. painos

Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa – trendit ja ilmiöt

Matkaopas tulevaisuuteen

Hiltunen, Elina

Teknoelämää 2035 : miten teknologia muuttaa tulevaisuuttamme?

Sinä päivänä 20X9

Hiltunen, Elina

Suuren pelin paluu: Suomen tulevaisuus kriisien maailmassa

Haukkala, Hiski; Numminen, Timo