Mistä valaat laulavat? : eläinten kiehtova kieli

Eläinten kieli on paljon monimuotoisempaa kuin ihmiset pystyvät edes kuvittelemaan. Eläimet jutustelevat, juoruilevat, vaikeroivat, valehtelevat, riimittelevät, puhuvat murteilla ja kertovat vitsejä. Ryhävalaat laulavat päiväkausia kestäviä rakkauslauluja.

Kirjan kiehtovat esimerkit tekevät selväksi, että eläimet puhuvat - eivätkä vain eloonjäämisen takia vaan myös omaksi ilokseen.

Eläinten kieli on hyvin kehittynyttä: delfiinien naksuttelussa on kielioppimaisia piirteitä, ja norsu osaa käsitellä mennyttä ja tulevaa. Kissat taas ovat kaksikielisiä: ne kommunikoivat keskenään eri tavalla kuin ihmisten kanssa. Eläinten kielen ymmärtäminen saa lukijan katsomaan eläimiä - sekä villejä että lemmikkejä - aivan uusin silmin.

Eva Meijer on hollantilainen filosofi, joka on tutkinut erityisesti eläinten kommunikointia. Hän on aiemmin kirjoittanut palkittuja romaaneja ja on myös taiteilija ja muusikko.

Art House Oy 1. painos

Mistä valaat laulavat? : eläinten kiehtova kieli

Djurens språk : Det hemliga samtalet i naturens värld

Fåglarnas hus