Miksi aina väsyttää?: Irti uupumuksen noidankehästä

Takana miten kuten nukuttu yö, olo on nuutunut ja väsymys jäytää. Tuntuuko tutulta? Monet nukkuvat liian vähän, mutta aina väsymyksen taustalla ei ole liian vähäinen uni vaan syynä voi olla unen huono laatu. Mitä tehdä, kun unikaan ei virkistä? Unen laatua voivat heikentää stressi, vaikea elämäntilanne ja elintavat. Naisen uni häiriintyy usein vaihdevuosien aikaan. Myös monet elimelliset sairaudet aiheuttavat huonounisuutta. Väsymyksen syyksi voi paljastua uniapnea eli unenaikaiset hengityskatkokset, levottomien jalkojen oireyhtymä tai muu fyysinen vaiva, joka vaatii hoitoa. Kirja tarjoaa asiantuntijatietoa väsymyksen moni-ilmeisyydestä ja huonounisuuden syistä. Mukana on myös väsymyksestä kärsineiden kokemuksia ja kertomuksia omasta selviytymisestään sekä runsaasti konkreettisia neuvoja väsymyksen selättämiseksi. Tuula Vainikainen on turkulainen tietokirjailija, tiedottaja sekä terveys- ja perheasioihin erikoistunut toimittaja. Hänet on valittu vuoden tiedetoimittajaksi 2010 ja hän on kirjoittanut useita tietokirjoja, esim. Kumppanina muistisairaus (2016) ja Rakastan, rikastan (2015, yhdessä Liisa ja Juha Välilän kanssa).

Kirjapaja 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Miksi aina väsyttää?: Irti uupumuksen noidankehästä