Mauno Koiviston idänkortti: Sotamiehestä presidentiksi

Kirja luo terävän katsauksen Mauno Koiviston neuvostosuhteisiin jatkosodan rintamamiehestä tasavallan presidentiksi. Kuinka Neuvostoliittoa vastaan sotineesta rintamamiehestä kasvoi valtioidenväliseen diplomatiaan perehtynyt poliitikko ja Suomen ulkopolitiikkaa kylmän sodan aikana johtanut valtion päämies? Kirja esittää uusimpaan tutkimustietoon ja Koiviston omiin arkistoaineistoihin perustuvan kuvauksen Koiviston neuvostosuhteiden kehittymisestä ja hänen idänkortistaan. Kirjassa tarkastellaan rinnakkain Koiviston suhtautumista Neuvostoliittoon ja Neuvostoliiton suhtautumista Koivistoon 1940-luvulta vuoden 1982 presidentin virkaanastujaisiin. Lopussa esitetään katsaus Koiviston toimiin ulkopolitiikassa ja neuvostosuhteissa tasavallan presidenttinä.

Tämä sähkökirja toimii ePub-formaattia tukevilla ohjelmilla.

Otava 1. painos

Käänne : Suomen irtiotto Kremlistä Eurooppaan