Livenä ja läsnä: Verkon uudet juttutyypit

Mitä toimittaja voi oppia tubettajalta? Miten verkkoteksti eroaa lehtijutusta? Miten journalismia tehdään yleisön kanssa?

Livenä ja läsnä näyttää havainnollisesti esimerkkien kautta, millaisia muotoja journalismi saa verkkoaikana. Uusien muotojen kehittäjät eri medioista kertovat omista juttutyypeistään ja siitä, mitä ovat kokeillessaan oppineet.

Kirja auttaa toimittajia ja sisällöntekijöitä omaksumaan uusia rooleja aikana, jona sosiaalinen media muuttaa nopeasti perinteisen median vaatimuksia. Samalla se auttaa löytämään itselle ja omalle medialle sopivaa äänensävyä muutoksen keskellä.

VTM Terhi Upola on Ylen A-studion verkkotuottaja, joka on tehnyt ja tuottanut sisältöjä ensisijaisesti verkkoon vuodesta 2010. Hän kouluttaa toimittajia juttutyypeistä, verkkokirjoittamisesta ja näkökulmittamisesta. Hän tykkää työssään eniten siitä, että pystyy yhdistämään yhteiskunnalliset aiheet ja verkon muotojen kehittämisen.

Art House Oy 1. painos

Tarinallinen journalismi

Lassila-Merisalo, Maria

Livenä ja läsnä: Verkon uudet juttutyypit

Upola, Terhi

Luokkavallan vahtikoirat : miten suomalaiset toimittajat auttavat eliittiä pysymään eliittinä

Kukkala, Emilia

Tekstianalyysi: miksi kielellisillä valinnoilla on merkitystä?

Heikkinen, Vesa

Tekstianalyysi: Miksi kielellisillä valinnoilla on merkitystä?

Heikkinen, Vesa