Lapset vai työ : uskallanko perustaa perheen (äänikirja)

Milloin yrittää lasta, entä toista tai useampaa? Pitääkö olla vakituinen työ tai projekti juuri ohitse tai ainakin tietoa työllistymisestä? Entä sitten, kun elämä ei etene haaveillusti? Suomessa saadaan vähemmän lapsia kuin toivotaan. Lapsia syntyy ennätyksellisen vähän ja muita Pohjoismaita vähemmän. Yksi syistä on työelämän epävarmuus ja ennustamattomuus - niin kutsuttu pirstaleinen uusi työelämä. Määräaikaiset työsuhteet ovat erityisesti nuorten naisten rasite. Samat naiset tietävät olevansa, lääkärin sanoin, "parhaassa lisääntymisiässä". Mutta voiko perhettä suunnitella? Kirja antaa uuden työelämän maailmassa työskentelevien ihmisten kertoa, miksi he saivat lapsia silloin kun saivat ja miten siitä selvisi. Millainen elämäntilanne heillä oli kun alkoi haaveilu, yrittäminen tai ihana vauva-arki? Vai alkoiko se ikinä? Kirja tarjoaa vertaiskertomuksia ja työkaluja jokaiselle, jota perhesuunnittelu tavalla tai toisella koskettaa.

Minerva Kustannus 1. painos

Lapset vai työ : uskallanko perustaa perheen

Lapset vai työ

Tuuri, Aino-Mari

Lapset vai työ: Uskallanko perustaa perheen

Halvennettu työ

Suoranta, Anu

Meitä on moneksi

Metsäpelto, Riitta-Leena & Taru Maarit Feldt (toim.)