Kuun ja tähden mailla: Elämää Turkissa ja Kyproksella

Mieleenpainuva matka Turkkiin ja Pohjois-Kyprokselle Elävätkö turkkilaiset naiset nyrkin ja hellan välissä? Millaista arki on jaetun Kyproksen turkkilaisessa osassa? Miten hipit shokeerasivat turkkilaisia 1960-luvulla? Onko sulttaanien perintö tekemässä paluuta turkkilaiseen yhteiskuntaan? Kuun ja tähden mailla on mukaansatempaava nojatuolimatka Turkin ja Kyproksen arkeen ja menneisyyteen, kulttuuriin ja päivänpolitiikkaan. Toimittaja Reeta Paakkinen vie lukijan Kappadokian maanalaisista kaupungeista Kyproksen turkooseihin poukamiin ja Istanbulin ihmisvilinään luoden laajan kuvan Turkin ajankohtaisista ilmiöistä ja tapahtumista. Kirjan sivuilta hehkuvat niin 78 miljoonan asukkaan maan moninaisuus kuin sen nykypäivää tahdittava historia.

Otava 1. painos

Kotona Istanbulissa