Kuuma loma: Kuinka seksiturismi liikuttaa ihmisiä, rahaa ja tunteita

Filippiineille matkustavista miehistä 40 prosenttia saapuu sinne seksin perässä.

Kolhiintunutta itsetuntoa paikkaillaan kaukomaiden lomaromanssilla. Paikallisoppaaksi lähtee komea nuorukainen, joka kehuu ulkonäköä, hellii ja suutelee. Seksiturismi ei ole vain keski-ikäisten kaljamahojen irstailua Tallinnassa.

Kuuma loma vie Thaimaahan, Filippiineille, Malesiaan, Sri Lankaan, Keniaan, Meksikoon ja Brasiliaan tapaamaan erilaisia seksituristeja sekä heitä, jotka tarjoavat sänkyseuraa maksusta. Seksin tai romanssin perässä matkustetaan monista syistä, mutta matkalla alkanut suhde voi edetä myös kumppanuudeksi tai avioliitoksi: venäläinen Tatjana jäi lomaromanssin päätteeksi Sri Lankaan ja thaimaalainen May muutti norjalaisen poikaystävänsä luo Osloon.

Seksiturismi on miljardibisnestä, joka vaikuttaa ihmisten elämään ja elantoon ympäri maailman. Yksistään Thaimaassa seksi tuottaa enemmän kuin riisin vienti.

Atena Kustannus Oy 1. painos

Kuuma loma : kuinka seksiturismi liikuttaa ihmisiä, rahaa ja tunteita

Kannisto, Päivi; Kannisto, Santeri

Sri lanka travel guide