Kun sanat ei kiitä: Suomalaisinta sanaa etsimässä (äänikirja)

Kalsarikänniselvitysmies

Sisu vai santsikuppi? Hali vai halla? Känkkäränkkä vai kalsarikänni?

"Uussuomalainen" Hermann osallistuu työryhmään, joka etsii suomalaisinta sanaa. Virkamatkalla, Itämeren yllä koettujen kauhunhetkien jälkeen Hermann päättää

o tehdä vaimonsa yhtä onnelliseksi kuin hääpäivänä kauan sitten o olla aikuistuvalle tyttärelleen ja lapsekkaalle pojalleen maailman paras isä o saada vaateliaan kattinsa kuriin.

Samalla kun Hermann on suomalaisimman sanan jäljillä hän kamppailee kotona aikomustensa toteuttamisessa.

Rakkaus on tekoja, mutta tekevälle sattuu - ja kommunikaatio vasta vaikeaa on. Aina sanat eivät kiitä tai riitä, kun Hermann etsii tietä suomalaiseen sydämeen. Menossa mukana ovat zombikulkue, Lucia-neito sekä joukko uusia saunakavereita, Linnan juhliin valmentautuva naapurin tervaskanto ja outo taiteilija nimeltä Synnöve.

Täällä pohjoisnavan alla -romaanista tutulla suomensaksalaisella Hermannilla on homma hanskassa, mutta hanskat joskus hukassa.

Kun sanat ei kiitä – Suomalaisinta sanaa etsimässä

Täällä pohjoisnavan alla: Matkani saunankestäväksi suomalaiseksi

Täällä pohjoisnavan alla - Matkani saunankestäväksi suomalaiseksi

Täällä pohjoisnavan alla: Matkani saunankestäväksi suomalaiseksi