Kun maailma järkkyi - Atlas Shrugged

Kun maailma järkkyi on yksi maailmankirjallisuuden luetuimmista ja laajimmista romaaneista. Ayn Randin maailmankuulu dystopia sijoittuu epämääräiseen tulevaisuuteen, jota leimaa pysähtyneisyyden ja näköalattomuuden ilmapiiri. Koko amerikkalainen unelma uhkaa vaipua piittaamattomuuden suohon. Tätä lohdutonta todellisuutta vastaan nousee taistelemaan Taggart Transcontinental -rautieyhtiön perijätär Dagny Taggart, joka haluaa pelastaa perheyrityksensä ja samalla perinteisen amerikkalaisen itsekunnioituksen. Tehtävä ei ole helppo, sillä edes omasta perhe- ja ystäväpiiristä ei tunnu löytyvän ketään, joka olisi säilyttänyt lapsuuden ja nuoruuden ihanteensa. Onnekseen hän saa rinnalleen terästehtailija Henry Reardenin, joka on Dagnyn tavoin valmis uhmaamaan vallitsevaa yhteiskunnallista ilmapiiriä ja siihen perustuvia rakenteita. Alkaa uskomaton yhteinen matka, joka luotaa syvältä amerikkalaisia ja yleisinhimillisiä arvoja. • Kun amerikkalaisilta vuonna 1991 kysyttiin, mikä kirja on eniten vaikuttanut heidän elämäänsä, Atlas Shrugged nousi toiselle sijalle heti Raamatun jälkeen. • Kirja on käännetty 29 kielelle, ja sitä on myyty yli yhdeksän miljoonaa kappaletta. • Tämä tasan 60 vuotta sitten julkaistu Ayn Randin pääteos on osoittautunut jatkuvasti ajankohtaisuutensa, ja sitä myydään edelleen noin neljännesmiljoonaa kappaletta vuosittain.

Minerva Kustannus 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda