Kriisituki

Miten auttaa järkyttäviä tapahtumia kokeneita lapsia ja aikuisia? Miten tukea heitä tavalla, joka vahvistaa heidän psyykkistä kestävyyttään ja edesauttaa toipumista?

Kriisituki kertoo, kuinka ihminen reagoi vaikeita asioita kohdatessaan, olipa kyseessä läheisen kuolema, väkivallan uhriksi joutuminen, vaikean diagnoosin saaminen, vammautuminen, avioero, luonnonkatastrofi tai suuronnettomuus.

Se kuvaa, millaiset reaktiot ovat luonnollisia, millainen tuki on tarpeen missäkin vaiheessa ja milloin tapahtuman kokenut tarvitsee hoitoa. Erityistä huomiota kirjassa kiinnitetään lasten ja nuorten kanssa toimimiseen sekä siihen, miten vahvistaa ihmisen luontaista kestävyyttä, resilienssiä.

Kriisituki on kirja kaikille sairaanhoitajille, lääkäreille, psykologeille, psykoterapeuteille, sosiaalityöntekijöille, opettajille, poliiseille, henkilöstövastaaville, kriisityöntekijöille ja muille, jotka kohtaavat työssään tukea tarvitsevia ihmisiä.

Sara Hedrenius ja Sara Johansson ovat traumoihin erikoistuneita psykologian ammattilaisia. He toimivat Ruotsin Punaisessa Ristissä ja ovat työskennelleet muun muassa Thaimaan tsunamikatastrofin ja Norjan Utoyan terroriteon uhrien kanssa.

Kriisituki

Johansson, Sara; Hedrenius, Sara

Tietokirjailijan kirja

Raevaara, Tiina; Strellman, Urpu

Kupliva kirjoittaminen: iloa ja tehoa työelämän teksteihin

Strellman, Urpu; Svinhufvud, Kimmo

Kupliva kirjoittaminen : iloa ja tehoa työelämän teksteihin

Strellman, Urpu; Svinhufvud, Kimmo

Neljä tuhatta viikkoa: miten käytät loppuelämäsi päivät?

Burkeman, Oliver; Strellman, Urpu