Kovaa työtä olla minä muotibloggaajat mediamarkkinoilla

Muotiblogit - etupäässä nuorten naisten kirjoittamat, pukeutumista, trendejä ja omaa elämäntyyliä käsittelevät nettipäiväkirjat - ovat nousseet merkittäväksi osaksi 2000-luvun muotiteollisuutta ja mediakulttuuria.

Tässä kirjassa tarkastellaan suomalaista muotiblogi-ilmiötä ja pohditaan miksi bloggaajista on tullut muotitapahtumien vakiovieraita, TV-ohjelmien asiantuntijahaastateltavia, naistenlehtien kolumnisteja ja ennen muuta aktiivisten lukijayhteisöjen keskipisteitä.

Haastattelu- ja blogiaineistojen avulla ruoditaan bloggaajien omia kokemuksia sekä tuodaan esille media-ammattilaisten ja yritysmaailman näkemyksiä bloggaajien kanssa tehdystä yhteistyöstä. Bloggaajille itseä koskevan julkisuuden hallinta ja yksityisyyden rajojen määrittely voi olla kovaa työtä, mutta samalla se on osa bloggaamisen viehätystä. Henkilökohtaista blogia pitämällä omasta elämästä ja sitä seuraavasta yleisöstä voi muodostua resurssi, jolla on myös taloudellista arvoa.

Kirjan voi tilata myös painettuna versiona Tampereen yliopiston kirjaston

Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola, Kärkölä, Lahti-Lahtis, Orimattila, Padasjoki, Sysmä