Kohti uutta työelämää? : tutkimuksen näköala työelämän kehitykseen

Miten työnteon moninaistuminen, palveluvaltaistuminen ja tietotyön lisääntyminen muuttavat työnteon luonnetta? Miksi innovaatioiden ja oppimisen merkitys on kasvanut työelämässä? Miten tutkimus voi antaa myönteisen panoksen työelämän kehittämiseen? Olemmeko matkalla kohti uutta työelämää?

Kirja tarkastelee työelämän ajankohtaisia ilmiöitä ja nostaa esiin tulevan kehityksen ituja ja mahdollisuuksia. Tutkimuskohteina ovat työelämän instituutioiden ja rakenteiden muutosten lisäksi toimijoiden haasteet ja käytännöt sekä politiikan että työpaikkojen tasolla. Teos valottaa myös työmarkkinoiden muutosta, verkottumista, joustavuuden erilaisia muotoja, kansainvälistymistä ja globalisaatiota.

Kirja palvelee työelämän tutkimusta ja kehittämistoimintaa koskevia tiedon tarpeita. Sillä on annettavaa sekä tiedeyhteisön jäsenille että käytännön soveltajille, kehittäjille ja päätöksentekijöille. Kirja soveltuu hyvin myös oppikirjaksi korkeakoulu- ja yliopistotasoisiin opintoihin.

Kirjan voi tilata myös painettuna versiona Tampereen yliopiston kirjaston virtuaalikirjakaupassa.

Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.