Käytännöt ja ajattelu Michel Foucault'n filosofiassa

Teos käsittelee ranskalaisen filosofin Michel Foucault'n (1926-1984) ajattelun lähtökohtia uudesta näkökulmasta ja osoittaa, että hänen moniaineksinen filosofiansa nojaa käytännön käsitteeseen. Teoksessa tehdään läpileikkaus Foucault'n tuotantoon ja selvitetään erityisesti hänen väitteitään tiedosta, vallasta ja etiikasta. Johtoajatuksen muodostaa Foucault'n filosofinen kysymys: miten ihminen on tullut oman ajattelunsa kohteeksi? Teos on myös kokonaisesitys Foucault'n filosofiasta kaikille hänen ajattelustaan kiinnostuneille: filosofeille, historioitsijoille, yhteiskuntatieteilijöille ja taiteentutkijoille. Se on selkeä johdatus Foucault'n ajatteluun mutta avaa myös uusia näkökulmia hänen ajatteluunsa perehtyneille. Siinä valotetaan erityisesti Foucault'n filosofian kriittistä ulottuvuutta ja hänen pyrkimystään raivata nykyiselle ajattelulle uusia mahdollisuuksia.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi
Piki-kirjastot.