Kävikö käry?: Vakuutusetsivien parhaat tarinat

Vakuutusyhtiöiden huijaamisella on vankat perinteet suomalaisessa kulttuurissa ja siitä pidetään usein enemmän jopa kuluttajan oikeutena kuin millään tavalla tuomittavana toimintana. Tutkimuksen mukaan joka neljäs suomalainen tuntee vakuutusyhtiötä huijanneen ihmisen. Tässä kirjassa esitellään petoksen päätyypit sekä paljastetaan kuinka yhtiöitä on huijattu tai ainakin yritetty huijata. Kaiken kokeneiden vakuutusetsivien vuosien varrelta kertomat tarinat ovat varsin opettavaisia eikä myötähäpeältäkään voi välttyä.

Kirjaa voi tietenkin käyttää käsikirjana petoksen polulle, mutta toivottavasti esimerkit auttavat välttämään pahimmat amatöörin sudenkuopat ja siten tarjoamaan vakuutusetsiville entistä mielenkiintoisempia ja haasteellisempia tehtäviä.

Kävikö käry? on dekkaristina tutuksi tulleen Christian Rönnbackan ensimmäinen tietokirja.

Bazar Kustannus Oy 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda