Kaikki Italiani: Matkalla maassa, josta on moneksi

Jokainen Italiassa asuva on aina ensin toscanalainen, roomalainen tai vaikka sisilialainen - ja vasta sitten italialainen. Liisa Väisänen vie lukijan kiehtoville retkille erilaisten maakuntien maahan, jossa jokaisella perinneherkulla on tarinansa ja jokaisella ministerillä suosikkipyhimyksensä.

Mitä tarkoittaa yrittäjän Italiassa kohtaama varjovero? Miksi tomaatti tuli pizzaan vasta 1600-luvulla? Italian kuin omat taskunsa tunteva Väisänen johdattaa lukijan suvereenisti aiheesta toiseen ja menneestä nykyiseen. Taidehistorioitsijan silmä arvostaa neroja Michelangelosta ja Da Vincistä Renzo Pianoon.

Kirja on lukuelämys Italiasta kiinnostuneille. Teoksessa ei kuljeta vain ruuhkaisimpia reittejä pitkin vaan pujahdetaan kiehtoville sivukujille ja syrjäisempiinkin kaupunkeihin. Teos antaa mainioita vinkkejä Italian-matkalle ja sen tarinoiden parissa viihtyy jokainen kulttuurinnälkäinen.

Kirjapaja 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda