Juoksu on parasta terapiaa: Poista stressi ja ahdistus - Elä onnellisemmin

Käänteentekevä tietoteos kertoo miten stressi, masennus ja ahdistus voitetaan juoksulenkki kerrallaan. Omiin kokemuksiinsa ja jatkuvasti kasvavaan tieteelliseen näyttöön pohjautuen Scott Douglas neuvoo, miten juokseminen todellakin voi tehdä meistä onnellisempia ja tasapainoisempia. Kaikki tietävät, että juoksu vahvistaa lihaksia ja sydäntä. Yllättävämpää on se, että tutkimukset osoittavat juoksemisen kiistatta parantavan myös aivojen terveyttä. Juoksun terapeuttiset vaikutukset perustuvat sen aiheuttamiin pitkäkestoisiin fyysisiin muutoksiin mm. aivojen rakenteessa ja aivokemiassa. Juoksemisen mielialaa nostavat ominaisuudet ovat paremmat kuin millään muulla urheilulajilla. Scott Douglas esittelee testattuja ja todistettuja menetelmiä, joiden avulla jokainen voi parantaa mielenterveyttään ja elää onnellisempana.

Minerva Kustannus 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Juoksu on parasta terapiaa: Poista stressi ja ahdistus - Elä onnellisemmin