Jose Mourinho: Omassa lajissaan : huippuvalmentajan henkilökuva

José Mourinho on poikkeuksellinen ilmiö jalkapallon maailmassa ja oman sukupolvensa menestyksekkäimpiä jalkapallovalmentajia. Henkilökuva kertoo kuinka Mourinhosta tuli ”The Special One”.
Mourinhon valmennusfilosofian takana on sanottu olevan perfektionismi. Zlatanin mukaan yksikään valmentaja ei tiedä yhtä paljon vastustajistaan kuin Mourinho.

Mourinho on ristiriitainen hahmo, jolla paljon ihailijoita mutta myös vihamiehiä. Hän on tunnettu suorapuheisista lausunnoistaan, joilla hän ärsyttää ja järkyttää sekä muita joukkueita että jalkapallofaneja. Myös pelaajien ja seurajohdon kanssa Mourinho on ajautunut useaan otteeseen ristiriitoihin.

Suhdettaan valmentajaan puivat kirjassa mm. Didier Drogba, Cristiano Ronaldo, Iker Casillas, Sami Khedira ja Mezut Özil.

Kirjan johdannon on kirjoittanut nykyisin Arsenalissa pelaava Saksan maajoukkueen keskikenttäpelaaja Mezut Özil.

Minerva Kustannus 1. painos

Ilmiö nimeltä Real Madrid