Hili & Ola ja Hotelli Hau

Hilin ja Olan vanhemmat matkaavat jälleen avaruuteen, ja kaksoset lähetetään isän Yrjö-veljen luo Rodokselle. Yrjö yllättää lapset kertomalla, että hän on hankkinut vanhan rötiskötalon, josta hän aikoo rempata toimivan ravintolan ja hotellin tuota pikaa. Hili ja Ola joutuvat Yrjön ruokakokeiluiden koekaniineiksi, mutta onneksi läheisessä loistohotellissa majaileva suomalaisseurue - mummo ja kolme tyttölasta - antavat muuta ajateltavaa. Ola on joukkiosta innoissaan, mutta Hiliä tytöt vähän rasittavat, he kun tuntuvat olevan kiinnostuneita vain vaatteista ja ulkonäöstään. Hili pakenee lukemalla antiikin taruja, jotka alkavat yhtäkkiä tulla melkein todeksi...

Kaksoset joutuvat jälleen käyttämään neuvokkuuttaan ja tukeutumaan toisiinsa, kun tapahtumat Rodoksella saavat omituisia käänteitä. Mitä Hiliä seuraava musta kulkukoira mahtaa viestittää ja miten Yrjön ravintolahaaveille lopulta käy?

Karisto 1. painos

Hili & Ola ja mahdoton Mauri