Gustaf Mannerheim (suomenkielinen): Aristokraatti sarkatakissa

Ainutlaatuinen muotokuva Gustaf Mannerheimista ja hänen aikakaudestaan 1860-luvulta 1950-luvulle

Kuinka keisarilliseen Venäjään sitoutuneesta miehestä tuli dramaattisten vaiheiden kautta sarkatakki-Suomen elävä legenda? Elämäkerta valottaa Mannerheimin persoonaa ja toimintaa totuttua laajemmasta näkökulmasta.

Mannerheimia ohjasivat ensimmäiseen maailmansotaan asti niin sääty-yhteiskunnan kuin imperialismin arvot, ja myöhemmin ennen kaikkea bolsevisminvastaisuus, mutta menestyäkseen itsenäistyneessä Suomessa hänen oli mukauduttava uuteen arvomaailmaan. Miten kaikki tämä muokkasi Mannerheimin persoonallisuutta, näkemystä Suomen asemasta Euroopassa ja työskentelyä sodanjohtajana?

Tämä sähkökirja toimii ePub-formaattia tukevilla lukuohjelmilla.

Otava 1. painos

Gustaf Mannerheim (ruotsinkielinen): Aristokrat i vadmal

Meinander, Henrik

Jakautunut kansakunta : Yhdysvaltojen poliittinen historia Richard Nixonista Barack Obamaan