George Michael 1963-2016: Elämäkerta

George Michaelista, kreikkalaisen maahanmuuttajaperheen pojasta, kasvoi yksi aikamme suurimmista pop-idoleista. Hän joutui kuitenkin maksamaan julkisuudestaan kovan hinnan.

Menestystä, suosiota ja valtavia levymyyntejä. Mutta myös piilottelua, skandaaleja, masennusta ja huumeriippuvuutta. George Michaelin elämään kuuluivat niin parrasvalojen loiste kuin syvät varjotkin.
Lapsuudenystävän, Andrew Ridgeleyn, kanssa perustettu bändi Wham! saavutti valtavan suosion 1980-luvun alussa. Kun George Michael siirtyi soolouralle, hänen uransa ponnahti uuteen rakettimaiseen nou-suun. Kuolemattomat hitit, kuten Careless Whisper tai Wake Me Up Before You Go Go tekivät hänestä radioasemien ja esiintymisareenoiden kestosuosikin.

Kun George Michael äkillisesti kuoli 53-vuotiaana, hän jätti maailmalle perinnöksi muutakin kuin musiikkinsa. George Michael oli myös väsymätön paremman maailman puolesta taistelija, joka harjoitti nimettömänä laajaa hyväntekeväisyyttä.

Emily Herbert on lontoolainen journalisti ja kirjailija. Hän on kirjoittanut useita näyttelijöiden ja pop-tähtien elämäkertoja, mm. Robbie Williamsin elämäkerran Ainutlaatuinen Robbie sekä teoksen Michael Jackson - Popin kuningas 1958-2009.

Minerva Kustannus 1. painos

Michael Jackson : popin kuningas : 1958-2009