Farmageddon – Halvan lihan todellinen hinta

Farmageddon paljastaa maailmanlaajuisen tehotuotannon ongelmat ja laaja-alaiset vaikutukset. Emme enää tiedä varmasti, mitä syömme. Tehomaatalous uhkaa maaseutua, ter-veyttä ja ruuan laatua ympäri maailman. Tuotantoeläimille syötettävät antibiootit edesauttavat lääkkeille vastustuskykyisten superbakteerien kehittymistä, ja kemikaalien runsas käyttö tuhoaa luonnonvaraisen hyönteispopulaation. Viljakasvit, joilla voitaisiin ruokkia miljoonia ihmisiä, päätyvät enenevässä määrin eläinten rehuksi.

Kirja on järisyttävä tutkimusmatka ruuantuotannon suljettujen ovien taakse ympäri maailman – Euroopasta Kiinaan, Yhdysvaltoihin ja Latinalaiseen Amerikkaan. Se herättelee meitä muuttamaan nykyisenkaltaista ruuantuotantoamme ja pyrkii löytämään ratkaisuja parempaan maatalouteen.

Philip Lymbery (s. 1965) on johtavan maailmanlaajuisen tuotantoeläinten hyvinvointiin keskittyvän Compassion in World Farming -järjestön toiminnanjohtaja ja tunnettu tehotuotannon vaikutusten arvostelija.

Isabel Oakeshott (s. 1974) on politiikan toimittaja, joka on voittanut Britannian Political Journalist of the Year -lehdistöpalkinnon vuonna 2012.

Farmageddon

Lymbery, Philip; Oakeshott, Isabel

Dead zone: Mihin villi luonto katosi?

Lymbery, Philip; Koskinen, Johanna

Dead zone: Mihin villi luonto katosi?

Lymbery, Philip; Koskinen, Johanna; Rajalin, Juhani

Dead zone