Faitteri suurella sydämellä: Päijät-Hämeen Rauhanturvaajat ry:n tarina 1969-2019

Tämä kirja kertoo Päijät-Hämeen Sinibaretit ry:nä 14.12.1969 aloittaneen ja Päijät-Hämeen Rauhanturvaajat ry:nä vuodesta 2007 jatkaneen yhdistyksen toiminnasta. Poikkeuksena moniin muihin rauhanturvakirjoihin on, että nyt ei käydä lainkaan ns. alhaalla. Tarkoitus on kertoa tämän pienen suuren yhdistyksen toiminnasta täällä ylhäällä pääosin sen jäsenten muistojen kautta. Tämä teos ei siis ole mikään varsinainen historiikki. Sen tarkoitus on toki toimia vähän sellaisen tapaan, mutta Päijät- Hämeen Rauhanturvaajat ry on sellainen yhdistys, joka ei varsinaisesti halua muistaa itseään pelkästään pönöttämällä ja luettelemalla asiallisesti vuosilukuja ja tapahtumia. Päijät-Hämeen Rauhanturvaajat ry on poikkeuksellinen yhdistys millä tahansa mittarilla mitattuna. Vuonna 2018 yhdistyksellä oli n. 200 aktiviteettia, joihin osallistuttiin 4500 kertaa. Aika hyvin 450 jäsenen porukalta. Miten tällainen on ylipäänsä mahdollista? Kai se vain on niin, että täällä Päijät- Hämeessä ollaan hitaita, mutta perusteellisia. Täällä ollaan myös faittereita suurella sydämellä.

Books on Demand 1. painos

Sota 2016 : Venäjän hyökkäys Suomeen

Laine, Jere

Al Thar - Kosto