Avoin ikkuna ja muita tarinoita

Kolme vuotta sitten suolle kadonneet metsästäjät paarustavat kuin aaveet nurmikon poikki kohti avonaista ranskalaista ikkunaa, mutta mikä onkaan kaiken takana? Mitä tapahtuu, kun vakoiluun taipuvainen suorapuheinen kissa oppii ihmisten kielen tai kun hallituksen jäsenet korvataan hyväntahtoisilla enkeleillä? Liikkuuko Englannin metsissä yhä ihmissusia ja itse Pan-jumala? / Kirjailija Saki alias Hector Hugh Munro (1870-1916) oli brittiläinen satiirikko, jonka erityisalaa olivat lyhyet tarinat. Hänen novellinsa ovat kuivan huumorin mestarinäytteitä, eikä niiden ironinen ihmiskuva ole menettänyt teräänsä vuosisadassakaan. Hänen hampaissaan ovat erityisesti tekopyhä tapakulttuuri ja ilkeät sukulaistädit. Tähän kokoelmaan on valikoitu hänen fantasiapitoisimmat tarinansa, jotka sisältävät sekä huumoria että makaaberia kauhua.

Vaskikirjat 1. painos

HAAVEJUNA