Ammattilaisen ABC. Yhteiskunta-, yritys- ja työelämätietous

Ammattilaisen ABC. Yhteiskunta-, yritys- ja työelämätietous -kirja tarjoaa tietoa ja tukea nuorelle ammattiin opiskelevalle ja ammattilaiselle oman polun löytämiseksi työntekijäksi sekä aktiiviseksi ja osallistuvaksi kansalaiseksi. Teos sisältää paljon tehtäviä, jotka auttavat tiedon omaksumisessa ja etsinnässä. Ensimmäisessä osassa on kootusti tietoa työelämään liittyvästä lainsäädännöstä ja työelämän pelisäännöistä sekä ohjeita työelämään hakeutumiseen. Kirjan toinen osa sisältää tietoa keskeisistä sosiaalipalveluista, yhteiskunnan rakentumisesta sekä kansalaisen perusoikeuksista, velvollisuuksista ja vaikuttamismahdollisuuksista. Teoksessa on myös aikuisuuteen kasvamiseen (esimerkiksi oman talouden suunnitteluun ja hallintaan) liittyvää tietoa sekä ohjeita ja tehtäviä. Kirjan kolmas osa sisältää perustietouden yrittäjyyden merkityksestä sekä yritystoiminnan aloittamisesta, mahdollisuuksista ja haasteista. Teoksessa on ohjeet liiketoimintasuunnitelman laatimiseen. Teos pohjautuu ammatillisten perustutkintojen perusteisiin ja soveltuu erityisesti työelämä-, yritys- ja yhteiskuntatietouden oppikirjaksi kaikille aloille. Se on myös erinomainen käsikirja tulevalle ammattilaiselle vaikkapa valmistujaislahjaksi. Kirja on ostettavissa pdf-kirjana myös kolmessa osassa.

Edita Publishing Oy 1. painos

Ammattilaisen ABC. Yhteiskunta-, yritys- ja työelämätietous: Osa A: Työelämätietous

Pursiainen, Sirpa

Ammattilaisen ABC. Yhteiskunta-, yritys- ja työelämätietous: Osa B: Yhteiskuntatietous

Pursiainen, Sirpa

Ammattilaisen ABC. Yhteiskunta-, yritys- ja työelämätietous: Osa C: Yritystietous

Pursiainen, Sirpa

Tietotekniikka kehittää sosiaali- ja terveysalaa?

Liikanen, Hanna

Kuntoutuksen käytännöt ja tutkimus - Artikkelikokoelma Rovaniemen ammattikorkeakoulun sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan opinnäytetöistä

Turpeenniemi, Kaisa