Aivoruokaa : syö paremmin, ajattele kirkkaammin

Aivot tarvitsevat erilaista ravintoa kuin muut ihmiskehon elimet, mutta harva tietää, mitä se olisi. Millainen ruokavalio edistäisi parhaiten aivojen hyvinvointia?

Aivoruokaa-kirjassa annetaan kattavat ohjeet ruokavalion suunnitteluun ja kerrotaan yllättäviä totuuksia esimerkiksi siitä, miksi paleodieetti ei ole aivoille ihanteellinen, miksi gluteenin välttäminen voi olla paha virhe tai miten niinkin yksinkertainen asia kuin riittävä vedenjuonti voi parantaa tarkkaavaisuutta merkittävästi. Tiukasti tieteeseen perustuva teos erottelee faktat huuhaasta ja kertoo käytännönläheisesti, mitä pitäisi syödä ja mitä välttää.

Aivoruokaa on kirja kaikille, jotka haluavat parantaa muistiaan, ehkäistä muistisairauksia, ajatella kirkkaammin, piristyä ja terästää tarkkaavaisuuttaan.

PhD Lisa Mosconi on neurotieteilijä ja ravintofysiologi, joka on tehnyt uraauurtavaa työtä aivoterveyden alalla.

Art House Oy 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi