Hyppää pääsisältöön
Kaikki kirjastot

ADHD ja oppimisen tuki - Huomioi yksilölliset tarpeet ja vahvuudet

"Olisipa minut huomioitu lapsena, jolla on ongelmia - eikä lapsena, joka on ongelma."

Lapsella tai nuorella ilmenevät tarkkaavuuden pulmat, levottomuus ja impulsiivisuus haittaavat usein merkittävästi oppimista ja toisten kanssa toimimista. Tällöin hän saa herkästi myös negatiivista palautetta ja hänen vahvuutensa unohtuvat.

Keskittymiskykyä edistävät toimintatavat auttavat oppilasta ja helpottavat opettajan työtä. Kirjassa kerrotaan oppimista tukevista ja vahvuudet huomioivista käytännöistä varhaiskasvatuksesta korkea-asteelle. Kirjassa huomioidaan myös koulutusten nivelvaiheet ja siirtyminen työelämään. Teos lisää ymmärrystä lapsista ja nuorista, joilla on ADHD, ja antaa välineitä yksilölliseen tukemiseen.

KT, erityisopettaja Erja Sandberg on tutkinut ADHD-oireisten lasten, nuorten ja aikuisten tukimuotoja ja kouluttaa nykyisin opetus- ja kasvatusalan ammattilaisia. Hän on erityisen kiinnostunut vahvuusperustaisista tukitoimista ja siirtymävaiheista kouluasteiden välillä.

PS-kustannus 1. painos
FIN EISBN: 9789524518482

Saatavana seuraavilla kirjasto­korteilla


Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Sinua saattaa kiinnostaa myös nämä

ADHD ja oppimisen tuki - Huomioi yksilölliset tarpeet ja vahvuudet

Sandberg, Erja

Pedagoginen tuki perusopetuksessa ja toisella asteella

Sandberg, Erja

Liikuntapedagogiikka

Jaakkola, Timo; Liukkonen, Jarmo; Sääkslahti, Arja

Liikuntapedagogiikka

Jaakkola, Timo; Liukkonen, Jarmo; Sääkslahti, Arja

Valloittava varhaiskasvatus : oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia

Koivula, Merja; Siippainen, Anna; Eerola-Pennanen, Paula