9789511348030: Kymmenen vaatimusta vapaalle ihmiselle

Kutsuhuuto vapaaseen ja vastuulliseen elämään

Mitä jokaisen vapaan ihmisen tulisi vaatia itseltään? Jari Ehrnrooth osoittaa, että länsimaista ihmistä uhkaa sisäinen veltostuminen, joka kääntyy vääjäämättä ihmisyyden tappioksi. Meidän jokaisen on uudistuttava perinpohjaisesti, korotettava rimaa ja vahvistuttava. Samalla meidän on ajateltava uusiksi ihmisarvon, järjen ja omantunnon filosofiset perusteet.

Kirja esittää nykyihmiselle kymmenen vaatimusta, jotka täyttämällä voimme löytää syvemmän merkityksen ainutkertaiselle elämälle. Kirja vie rikastuttavalle tutkimusmatkalle ihmisyyden ytimeen.

"On elettävä kuoleman mittainen elämä."

Jari Ehrnrooth on kirjailija sekä kulttuurihistorian ja sosiologian dosentti Helsingin yliopistossa. Hän on aktiivinen yhteiskunnallinen keskustelija, mielipidevaikuttaja ja kolumnisti.

Tämä sähkökirja toimii ePub-formaattia tukevilla lukuohjelmilla.

Otava 1. painos

Hyvintoimintayhteiskunta