Yön sankarit : kasvoja punaisen köyden takaa

Portsareiden ammattikunta herättää voimakkaita tunteita. Heitä joko vihataan tai heistä pidetään. Kukaan ei suhtaudu näihin yötyöläisiin kädenlämpöisesti. Yön sankarit – kasvoja punaisen köyden takaa sisältää elämänmakuista puhetta suoraan tuulikaappien järkähtämättömien ja toimintavalmiiden herrasmiesten suusta.

Mikä saa yli kolmekymmentä vuotta humalaisia asiakkaita paimentaneen vahtimestarin edelleen palaamaan ovelle vahtimaan kanssaeläjien juhlintaa? Kuinka ovilla illasta toiseen koettu väkivalta on vaikuttanut miesten ajatusmaailmaan? Mitä ravintolamaailman konkarit ovat mieltä suomalaisten päihdekäyttäytymisestä? Mitä ammatti on tuonut heille ja vienyt heiltä?

Kirjan pysäyttävissä kuvissa nähdään, kuinka valvotut yöt ovensuissa ovat piirtyneet näiden miesten kasvoille. Kuvien kautta lukija pääsee myös näkemään vilauksen siitä, millaista portsarin työ on.

Yhdentoista suomalaiskaupungin tunnetuimmat portsarit raottavat arkeaan ja elämäänsä sekä ovella että sen sulkeuduttua. Tarinansa kertovat mm. suomalaisen kamppailu-urheilun legenda Juha Tuhkasaari ja Hyvinkään ampumistapauksen yhteydessä hengenpelastusmitalilla palkittu Ville Manninen ja räppäri Cheekin veli Jere Tiihonen.

Docendo 1. painos
FIN EISBN: 9789522912077