Toivoisin että asuisin kuussa: Marjatta Kurenniemen satuja ja runoja (äänikirja)

Kuu-ukkoja ja kukkopillejä, tuulihattuja ja tuhatjalkaisia.

Marjatta Kurenniemen juhlakirja on fantastinen sukellus kirjailijan tuotantoon; se on pullollaan satujen klassista lumoa ja runojen rajatonta iloa!

Marjatta Kurenniemi syntyi vuonna 1918. Hänen puolivuosisataa kestänyt kirjailijanuransa pitää sisällään valtavan määrän satuja, tarinoita ja runoja, jotka toivat suomalaiseen lastenkirjallisuuteen keveyttä, vapautta ja kielellä leikittelevää nonsensea.

Juhlavuoden kunniaksi kootussa teoksessa on reilut kymmenen satua ja ikivihreitä runoja: Satu pöyhkeästä voikukasta, Jäähiisi ja Maaemonen, Kaksi kukkopilliä, Vattumadon talo

Sadut on koonnut toimittaja Ismo Loivamaa. Sanna Manderin värikylläiset kuvitukset ammentavat tyylikkäästi 1950- ja 1960-lukujen estetiikasta.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.