Teemu, karvainen kaveri: Laulavan Lintukoiran toinen elämä (äänikirja)

Olipa kerran koditon koira, jolla oli neljä numeroa liian suuri nahka, luppakorvat ja nokkela nuuhkiva kuono. Tämä nyrkinkokoinen koirannökerö valitsee eräänä kevätaamuna itselleen emännän.

Tuosta hetkestä alkaa tarina, jonka päähenkilönä on Teemu, karvainen kaveri. Se on rotupankki, jossa on setteriä, kanakoiraa, karhukoiraa ja kylänkoiraa, yhteensä neljätoista eri rotua. Rotujen summa on mustan ja valkean kirjava sydämellisyys, joka elää koiran elämää maalaismaisemassa.

Teemu tuo emännälle kyläreissuiltaan tuliaisiksi milloin mämmituokkosen, milloin pari matikkaa. Se koluaa kylän koirien kanssa karkumatkoilla ja nuolee sitten haavansa. Se pelkää pientä siiliä mutta on sittenkin suuri sankari.

Emäntä ja Teemu kertovat vuorotellen tositapahtumiin perustuvaa tarinaa.

Teemu on esikuvana Laulavalle Lintukoiralle, joka esiintyy Elina Karjalaisen Uppo-Nalle -kirjoissa.

WSOY 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Eura, Eurajoki-Euraåminne, Harjavalta, Honkajoki, Huittinen, Jämijärvi, Kankaanpää, Karvia, Kokemäki-Kumo, Merikarvia-Sastmola, Nakkila, Pomarkku-Påmark, Pori-Björneborg, Rauma-Raumo, Siikainen, Säkylä, Ulvila-Ulvsby