Totta vai elokuvaa?

Tellen suuri unelma toteutuu, kun hän pääsee avustajaksi ihan oikeaan elokuvaan. Suuri kultaryöstö -nimistä leffaa kuvataan kauppakeskus Muhkussa, kultasepänliike Timantti & Smaragdissa. Aivan Taglin ja Tellen kotikulmilla siis, sillä sisarukset asuvat Muhkun yläkerrassa. Pääosissa nähdään karismaattiset näyttelijät, Kristo Heikkinen ja Fanny Turunmaa.

Kuvaukset eivät kuitenkaan pääse kunnolla alkuun, sillä hissi jumittuu kerrosten väliin kesken kohtauksen, näyttelijät sanovat vääriä repliikkejä, koska joku on sabotoinut käsikirjoitusta, ja aamupalaksi nautittu kaurapuuro aiheuttaa kuvausryhmälle värikkäitä oireita. Tagli yrittää kertoaa havainnoistaan Tellelle, joka vain pitää veljeään kateellisena.

Samaan aikaan kaupunginjohtaja Merja Puumalainen on kihlautumassa Kristo Heikkisen kanssa. Morsian lainaa kultasepänliikkeestä kuuluisat timanttikorvakorut suurta päivää varten. Mutta sitten tapahtuu jotain kamalaa: korut varastetaan! Eivät kai kihlajaiset ole vaarassa peruuntua? Ja kuka haluaa pilata kuvaukset?

Paula Norosen kolmannessa Tagli ja Telle -lastendekkarissa jännitys tiivistyy sivu sivulta. Oili Kokkosen vauhdikas ja yksityiskohtia vilisevä kuvitus vetoaa monen ikäisiin lukijoihin.

Tammi 1. painos
FIN EISBN: 9789520402709