Spuuki Spaidermän ja raju Nonna (äänikirja)

Spuuki Spaidermän ja raju Nonna on kokoelma hyväntuulisia pieniä tarinoita, joita Saisio kertoo tyttärenpojastaan. "Riehaantunut isoäiti" on kirjannut ylös huomioitaan niin Helsingissä kuin isoäitien talvenviettopaikassa Madeiralla.

Kirjan aikana Kolmivuotiaasta kasvaa Viisivuotias, ja Viisivuotiaasta tulee Isoveli. Nonnan muistelukset ovat hilpeää ja liikuttavaa luettavaa. Mukaan mahtuu muun muassa jouluun ja Jeesukseen liittyvää teologista pohdintaa, Risto Räppääjän herättämiä taidefilosofisia kysymyksiä ja eettisiä pulmia Viisivuotiaan ryhdyttyä kasvissyöjäksi. Saision vilpitön kiinnostus ja ihailu vilkkaan mielikuvituksen omaavaa lapsenlasta kohtaan tarttuu myös lukijaan, joka pääsee rajun nonnan kanssa kurkistamaan ihmeelliseen ja arvaamattomaan maailmaan.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.