Kalle Päätalo - Kirjailijan elämä Osa 1 (äänikirja)

Kalle Päätalo on lähes myyttinen hahmo - työn, omillaan pärjäämisen ja rehellisyyden perikuva. Lukijat ja media loivat Päätalosta tuhkimotarinan sankarin, ja tätä käsitystä Päätalo itsekin vahvisti lukuisissa haastatteluissa ja Iijoki-sarjassaan. Mutta millainen oli mies myytin takana? Kalle Päätalo - Kirjailijan elämä tuo esiin todellisen, inhimillisemmän Kalle Päätalon: epävarman, pikkutarkan, työhönsä liikaakin uppoutuvan miehen kirjavine naissuhteineen. Oliko Päätalo sittenkään niin keskiverto ja jokamiesmäinen kuin on ymmärretty? Tai niin rehellinen? Millaisista asioista ja tunteista laveasanainen kirjailija vaikeni? Päätalon lapsuus Taivalkoskella köyhyydessä ja psyykkisesti sairaan isän kanssa ei ollut helppo. Hän kävi kovan jätkän koulun savottatöissä ja sotaväessä, eikä ollut vielä nuoruudessaan naissankari. Vasta yli 30-vuotiaana hän kirjoitti ensimmäisen kirjansa - mistä alkoi Suomen tuotteliaimman kirjailijan ura.

Lind & Co AB 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda