Eteisiin ja kynnyksille: Lohja IV (äänikirja)

Vuosikymmenten vaihtuessa 20-luvun terhakka rakentajamieli vaipuu lamaan ja kyräilyyn. Tehtaita seisoo ja työläiset ovat kovilla, vasaran alle joutuu jopa vankkoja taloja. Juliniakin hätyytellään, mutta vanhaisäntä lohduttautuu ottotyttö Sylvin itsetietoisesta nuoruudesta. Toisaalta Lauri kimpaantuu näyttämään missä se Julinin veri sittenkin virtaa.

Aika - menestys ja pettymykset yhtä lailla - vievät jokaisen yhä syvemmälle kohti omaa minuutta. Matti Reima takertuu rahanteon rattaisiin, Salme Hänninen vanhenemisen rauhaan, Heikkinen, Matin uskottu apulainen, saa tuta elämän koleimman todellisuuden. Niin ikään Vieno tapaa vakaalla kunnallismiehen tiellään uuden ajan merkit ja miehet. Anja ja Inkeri työskentelevät saroillaan. Mutta Oskari! Miten onkin höyrähtänyt kun kukkoilee metsänomistajan eikä ole tietävinään liike-elämän pelisäännöistä.

WSOY 1. painos

Eteisiin ja kynnyksille: Lohja IV

Eteisiin ja kynnyksille: Lohja IV

Sataa suolaista vettä: Lohja III